Open Coffee bijeenkomsten staan voor ongedwongen en laagdrempelig netwerken. Daar gaat een grote kracht van uit, maar bevat ook een component van zwakte. Het lijkt vrijblijvend en veel mensen denken dat hun doelgroep niet aanwezig is. Veel mensen gaan eraan voorbij dat het netwerk achter de persoon ook heel belangrijk kan zijn!
Om efficiënt netwerken te stimuleren, maken wij als organisatoren voor elke bijeenkomst een event aan op LinkedIn. Je kunt dan gerichter netwerken tijdens de bijeenkomst en je alvast inlezen van te voren.
De afgelopen keer (13 september) hanteerde ik zelf ook bewuster deze insteek. Bij de aanmeldingen zag ik Marjo Havinga van Boerhave Training en Advies staan. Ik wilde graag met haar spreken over haar organisatie en haar dienstenpakket. Tijdens de bijeenkomst bleek dat zij mij ook wilde spreken naar aanleiding van een aanbeveling van Ingrid Kraaijeveld. We hebben met elkaar gesproken en de eerste acties zijn meteen uitgezet. Alleen al door dat gesprek was het voor mij een vruchtbare ochtend.
De events en connecties op LinkedIn en de mogelijkheid van volgers en vrienden op Twitter en Facebook zorgen er voor dat je een verbinding legt met anderen. Om de verbinding te onderhouden is én blijft menselijk contact van belang. Zorg dat je op een goede manier aandacht schenkt aan je netwerk. Seth Godin schreef daarover het volgende: “The easiest customers to get are almost never the best ones. If you’re considering word of mouth, stability and lifetime value, it’s almost always true that the easier it is to get someone’s attention, the less it’s worth”.
Hopelijk tot de volgende keer op 11 oktober. We vieren dan ons 3-jarig jubileum. We zijn druk bezig met de voorbereiding voor het programma, want voor deze bijeenkomst willen we weer iets bijzonders doen.
Wil je op de hoogte blijven van de Open Coffee Club Hoogeveen, dan kan dat via:
Twitter: https://twitter.com/OCCHoogeveen
Geen opmerkingen:
Een reactie posten